Hopp til innhold

Handlepose

Handleposen din er tom

Handelsbetingelser

1. Generelt

    Ved å gjennomføre et kjøp på Tatler.no inngås det avtale mellom selger Tatler AS (951 282 774 MVA) og deg som kjøper.

    Tatler inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år, og det kan ikke inngås kredittkjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

    Tatler AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg tydelig beskjed.

    Priser på varene er oppgitt inklusive moms. I handleposen vises totalprisen inklusive alle avgifter, MVA, frakt og eventuelle betalingsgebyr.

    2. Betaling

      Du kan betale med Visa, Mastercard, American Express, Apple Pay, Vipps og Pay Pal. Vi tilbyr også betaling med faktura og delbetaling via vår samarbeidspartner Klarna.

      3. Frakt og levering

        Vi benytter Porterbuddy og Bring/Posten som fraktleverandører på våre pakker. Du vil kunne motta din pakke i postkassen, eller på ditt nærmeste utleveringssted dersom levering hjem ikke er et alternativ.

        Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller i løpet av én virkedag. Vi sender ut pakker med Porterbuddy og Bring alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-5 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Noe lenger tid kan måtte påberegnes under spesielle omstendigheter, for eksempel i salgsperioder, da pågangen er størst. Alle pakker blir sendt fra lageret vårt i Pilestredet. Fri frakt tilbys ved kjøp over kr 1000,-.

        Sporing av pakken

        I ordrebekreftelsen vil du få tilsendt sporingsnummer på pakken din så du selv kan spore hvor pakken din er.

        Kundens ansvar for riktig adresse og for å hente sin pakke 

        Det er kundens ansvar å skrive rett adresse og rett telefonnummer. Kunden må kontrollere at adressen og telefonnummeret stemmer ved utsjekking og betaling.

        Om du er usikker på hvilken adresse du er registrert med kan du sjekke det her.

        Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller utleveringssted. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten.

        Pakker som ikke blir hentet

        Pakker som ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. Vi kansellerer automatisk ordren når vi mottar den. Fraktkostnader tilfaller kunden.

        Alternative forsendelsesmetoder

        Du kan også hente ordren selv i en av våre butikker. Velg i så fall 'Hent i butikk' som leveringsalternativ. Ved henting i butikk kan du normalt hente ordren samme dag som ordren er lagt. Butikken i Bogstadveien 29 er satt som standard, men det er bare å skrive en kommentar om du ønsker å hente i en annen butikk.

        Vi ser helst at du henter ordren innen rimelig tid, gjerne innen en uke fra du har mottatt hentemelding.

        Forsinket levering

        Ved forsinket levering har du rett til å heve kjøpet. 

        4. Angrerett

          Du har full angrerett (retur- og bytterett) i 14 dager fra du har mottatt varen. Du trenger ikke å oppgi noen grunn. Om du benytter deg av angreretten er det ikke et krav å fylle ut angrerettskjema. Legg gjerne pakkseddel sammen med retursendingen, eller i det minste sørg for at vi kan finne ordrenummeret returen gjelder. Du er som kjøper ansvarlig for at varen er i samme forfatning som da du mottok den og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasje som fulgte med varen. Pakken skal tåle normal transport tilbake til Tatler. Dersom du har fått pakken tilsendt til et hentested må du hente ut pakken fra utleveringsstedet for å benytte deg av angreretten. Ta gjerne kontakt med nettbutikk@tatler.no for å påberope deg angreretten, eller om du har spørsmål i forbindelse med retur eller bytterett.


          Returetikett kan bestilles ved å følge denne linken: https://retur.posten.no/?q=TATLER_NOInntil 149kr i fraktkostnad trekkes fra refusjonsbeløpet etter Posten sine satser.

          Retur kan også besørges for egen regning og sendes til følgende adresse:

          TATLER AS

          P.B. 7158 Majorstuen

          0307 Oslo

          Du kan naturligvis også returnere varen(e) i en av butikkene våre innen 14 dager. 

           

          Tilbakebetaling

          Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må benyttes innen 14 dager fra du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å refundere din betaling for varen(e) senest 14 dager etter at de er mottatt. Varer kan også returneres i butikk, men ingen refusjon vil skje i butikk. En slik retur blir behandlet på samme måte som ved retur via post. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura derfra. Ta kontakt med Vipps dersom du har spørsmål vedrørende refusjon via dem. Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. 

          Bytterett

          Du vil normalt kunne bytte varer innen rimelig tid. Kontakt oss på nettbutikk@tatler.no for å organisere bytte, eller kom innom en av butikkene våre. Varer som er kjøpt på salg byttes i andre varer som er på salg. Frakt ved bytte betales av kunden.

          Reklamasjon og garanti

          Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunn av en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering på kjøpet. Du kan levere reklamasjonen direkte til vår butikk i Bogstadveien, eller sende oss en e-post med bilder av varen slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen.

          Reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid, i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For klær er reklamasjonsfristen normalt 2 år. Reklamasjoner må gjøres gjeldende senest 2 måneder etter at feil eller mangel er oppdaget. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, er fristen for å reklamere 5 år.

          Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon kan du kontakte nettbutikk@tatler.no.

          Tatler AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

          5. Korrekt varelager

            Tatler jobber kontinuerlig med varelager og har jevnlig varetellinger for å unngå feil. Vi opplever dessverre likevel avvik fra tid til annen. Siden nettbutikken deler noe lager med fysisk butikk er muligheten for avvik noe større. I perioder med salg er dette avviket størst. Dette kan ha sammenheng med tyveri, varer som blir solgt i butikk samtidig som nettbutikk og lignende. Vi beklager dette på det sterkeste. Du får tydelig beskjed per e-post eller telefon dersom du har bestilt en vare vi er utsolgt for. Vi kansellerer ordren med det samme og tilbakebetaling blir gjort umiddelbart.

              Ved å godta våre kjøps- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

              Du vil også få muligheten til å melde deg på vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg av. Les vår personvernserklæring her.